Log ind

Log ind

Flemløse Maskinforretning har nu Best Practice

Kunderne får fremover endnu bedre og mere ensartet service hos den vestfynske Case IH og MI forhandler, der som nummer to i Danmark er kvalitetscertificeret efter den nye standard fra Dansk Maskinhandlerforening.

Mandag 30. september var en stor dag for ejeren og medarbejderne hos Flemløse Maskinforretning med hjemsted i den mindre by af samme navn tæt ved Glamsbjerg på Vestfyn.

Det blev nemlig ved en lille ceremoni markeret, at to års arbejde med Best Practice har båret frugt. I ceremonien deltog næsten alle forretningens medarbejdere plus ejeren samt formanden for Dansk Maskinhandlerforening og en medarbejder fra foreningen

- I har arbejdet hårdt på det her, og I har været på mange kurser, som har ført til justeringer i den måde, I driver virksomheden på.

- Det har I gjort så godt, at vi i dag kan overrække jer beviset for, at I nu har Best Practice.

- Dermed kan I blandt andet tilbyde jeres kunder endnu bedre service efter højeste standard, lød ordene fra Jens-Aage Jensen, formand for Dansk Maskinhandlerforening.

- Vores hverdag er på mange måder ændret, så vi tænker anderledes og gør tingene på en anden måde end før.

- Så vi mener, at vi er blevet en endnu bedre partner for vores kunder ved at blive certificeret med Best Practice, fastslog Martin Andersen.

Han er sælger i forretningen og søn af ejeren, Hans Andersen.

Involverer alle i virksomheden

Udover at ændre på en masse ting i dagligdagen for såvel medarbejdere som kunder i Flemløse Maskinforretning betyder certificeringen også, at der løbende bliver ført tilsyn med, at tingene bliver gjort som beskrevet i standarderne.

Som noget helt unikt i Best Practice er det ikke bare de ledende medarbejdere og ejeren, som har været involveret.

- Alle i virksomheden har været på kursus i et eller flere moduler af de seks, som indgår i certificeringen, fortæller Martin Andersen.

Med den fremgangsmåde er det alle, der er kommet med forslag til forbedringer og justeringer, som giver en mere rationel hverdag, som samtidig betyder, at forretningen også er mere konkurrencedygtig.

- Det er alt sammen en fordel for vores kunder, påpeger han.

Mere system på lageret

Martin Andersen nævner en række ting, der er sat fokus. Et eksempel, som også har stor betydning i en travl hverdag, vil han gerne fremhæve.

- Før vi gik i gang med at indføre Best Practice, modtog vi alle varer i en hal, og så flyttede vi dem selv over på lageret.

- Nu kommer alle varer direkte ind på lageret, og det er dermed blevet meget mere effektivt og hurtigere at få delene hen, hvor de skal være, forklarer han.

På samme måde er der omstruktureret på værkstedet, så arbejdsgangene er mere hensigtsmæssige.

- På den måde er vi med Best Practice en bedre partner for vores kunder, fastslår Martin Andersen.

 

Her er de fleste medarbejdere og ejeren, Hans Andersen, af Flemløse Maskinforretning sammen med formanden for Dansk Maskinhandlerforening, Jens-Aage Jensen og Per Hedetoft fra Dansk Maskinhandlerforening i forbindelse med overrækkelsen af beviset for Best Practice.

 

Sælger Martin Andersen sammen med formanden for Dansk Maskinhandlerforening, Jens-
Aage Jensen, der holder diplomet.

 

Sidst ses her grundpillerne i Best practice og hvilke elementer certificeringen berører.