Log ind

Log ind

Best Practice er høj standard hos maskinhandleren

Pressemeddelelse fra Dansk Maskinhandlerforening

Dansk Maskinhandlerforening lancerer en ny version af sin kvalitetscertificering, der sikrer alle kunder en ensartet og altid høj service på alle områder hos de medvirkende maskinhandlere

Fremover er det en god ide at holde øje med skiltet, der siger Best Practice.

I løbet af de kommende måneder dukker det op hos en håndfuld danske maskinhandlere.

Når man ser skiltet med Best Practice, har maskinhandleren lagt mange kræfter i at beskrive og sikre, at der følges nøje fastlagte fremgangsmåder ved betjening af kunderne.

- Det gælder uanset, om det er køb af store maskiner eller små maskiner.

- Eller om det er service på værkstedet, køb af reservedele eller varer i butikken, forklarer Michael Husfeldt, direktør for Dansk Maskinhandlerforening.

Best Practice er en ny og mere omfattende version af den kvalitetscertificering, som 13 maskinhandlere har været med i gennem flere år.

Den hidtidige version fortsætter, men der kommer ikke nye til, og deltagerne i den gamle ordning vil næsten alle opgradere til Best Practice.

Navnet Best Practice er valgt, fordi flere medlemmer arbejder mere internationalt end tidligere. Ude i verden har Best Practice en meget større signalværdi, end hvis navnet var blevet DM Kvalitetscertificering version 2.

- Dermed signaleres det, at kunderne er sikret den bedst tænkelige betjening, fastslår Michael Husfeldt.

Medarbejderne er med

En helt klar forskel mellem den første kvalitetscertificering og Best Practice er, at medarbejderne i langt højere grad er med i den nye version.

- De har været på kurser inden for deres eget arbejdsområde og tager derfor ejerskab til de beskrevne arbejdsgange, de har fastlagt i Best Practice, konstaterer Jens-Aage Jensen, formand for Dansk Maskinhandlerforening.

Således har alle medarbejdere i det omfattende forløb frem mod godkendelsen været gennem de procedurer, der gælder for kvalitet og dokumentation samt proces og struktur.

Netop involvering af medarbejderne er meget afgørende for den oplevelse, kunderne får hos de maskinhandlere, som er med i Best Practice.

- Der er faste fremgangsmåder, som bliver fulgt hele vejen igennem uanset hvilken afdeling og del af virksomheden, kunderne bliver betjent af, fastslår formanden.

Sikkerhed for god betjening

Formålet med Best Practice er i høj grad at sikre kunderne den bedst tænkelige og mest ensartede betjening hos de maskinhandlere, der ved målrettet fokus har kvalificeret sig til at være med.

Således står den omfattende certificering på seks grundpiller, som omfatter alle de forretningsgange, der er hos en maskinhandler.

På den måde er der blandt andet ved hjælp af Lean teorier og tankegange fastlagte procedurer for alt det, der sker hos de medvirkende.

- Kunderne bliver dermed betjent efter en høj standard og effektivitet, siger Per Hedetoft, konsulent hos Dansk Maskinhandlerforening.

Kontrakter om køb af såvel nyt som brugt er udformede, så det står helt klart for kunderne, hvad de har købt og på hvilke betingelser.

- Deltagerne i Best Practice ønsker at give deres kunder det forventede, og det har de gjort meget ud af at kunne i praksis i forhold til alle typer af kunder, konkluderer Per Hedetoft.

Yderligere oplysninger hos Per Hedetoft, på mobil 3035 2335