Log ind

Log ind

Agrotek har nu Best Practice

Hos Agrotek i Hobro har der de seneste år været stærk fokus på kvalitet og service.

- Tilbage i 2007 blev vi certificeret efter den daværende standard. Det gav både os selv og vores kunder en række fordele.

- Og nu har vi fået overrakt bevis for, at vi lever op til den nye og endnu mere omfattende standard kaldet Best Practice.

Det fortæller butikschef Morten Christensen, som er en af fem indehavere af Agrotek. De øvrige indehavere er adm. direktør Jimmi Ravnborg, sælger Niels Vestergaard, sælger Ole Grøn og værkfører Peter Fogh.

De har sammen med deres 20 medarbejdere gennemført de kurser og forandringer, som er krævet for at leve op til kravene i Best Practice.

Dansk Maskinhandlerforening står bag den omfattende kvalitetscertificering som brancheorganisation - og målet er at give både kunder og forhandlere i ordningen en række fordele.

Alle er med i forløbet

Når en maskinhandel går ind i Best Practice, skal dens medarbejdere igennem et længere forløb med både kurser og efterfølgende forandringer hjemme i virksomheden.

- I og med, at vi allerede havde været certificeret efter den første ordning, var mange ting på plads hos os.

- Men alligevel har vi lært meget nyt og foretaget en hel del ændringer som følge af vores overgang til Best Practice, fortæller Morten Christensen.

Der er i alt seks forskellige kursusmoduler i forløbet, som er rettet mod de forskellige dele af virksomhedens organisation.

- Vi har alle inklusive medarbejderne været med på mindst fire af modulerne, forklarer han.

Målet med at gøre det på den måde er at alle skal være med i dagligdagen.

- Det nytter ikke noget, at to kommer hjem fra kursus og rider på bølgen.

- Alle skal have samme motivation og engagement, fastslår Morten Christensen.

 Jens-Aage Jensen (tv), formand for Dansk Maskinhandlerforening, overrækker beviset for Best Practice til butikschef Morten Christensen.

Kender procedurerne

Blandt de indlysende fordele for kunderne hos Agrotek er, at de møder medarbejdere, som kender til virksomhedens procedurer.

- Når en kunde henvender sig, kan de straks få at vide hvem, der kan hjælpe dem, siger Morten Christensen.

Best Practice har også betydet, at der er gennemført en såkaldt lean management proces i værkstedet, så alt overflødigt er væk.

- Det gør arbejdet på værkstedet mere effektivt, og det høster vores kunder også fordelen ved, konstaterer han.

Morten Christensen pointerer også, for Agrotek handler det om at være i en løbende proces med stadige forbedringer - mere end blot at kunne hænge et bevis op på en væg.

 

Alle medarbejdere hos Agrotek har været med til at gennemføre hele forløbet frem mod godkendelse til Best Practice.