Log ind

Log ind

BREXIT giver billige traktorer i Danmark!

I kølvandet på BREXIT faldt pundet dramatisk med op mod 20 % mod euroen. Det gav store dønninger på import/eksport-fronten og førte bl.a. til, at nogle Deutz-Fahr traktorer bestemt til det engelske marked strandede i Tyskland.

Det åbnede en mulighed for nogle friske handler for de andre Deutz-Fahr importører, og HCP Danmark skyndte sig at købe 10 stk. med den populære Cshift-transmission. Traktorerne skal dog lige en tur via værkstedet, før de er klar til de danske forhold, for det asymmetriske nærlys skal omstilles til højrekørsel, og de engelske 50 km/t transmissioner reduceres til vores lovgivning.

Højt udstyrsniveau
De engelske modeller minder udrustningsmæssigt meget om den høje nordiske udrustning. Med  forakselaffjedring, kabineaffjedring, Max-comfort Dynamic-XL sæde, 4 el-ventiler, 4 PTO hastigheder, ComforTip foragerautomatik og en fornem dækmontering fra Trelleborg (540/65-24 + 600/65-38) kan man se,  at danskere ikke er de eneste, der kræver et højt udrustningsniveau på deres landbrugstraktorer.

Dertil kommer, at BREXIT-traktorerne, som HCP kalder dem, er forsynet med en Cshift-transmission af typen F 7200 Robotized transmission, der normalt bruges på de større modeller i Serie 6, og at de 153 hk opnås uden boost, så der en saft og kraft i traktorerne.

153 hk på 4 cylindre
Ifølge Kristian Dalum fra HCP Nordic er den eneste udfordring ved BREXIT-kampagnetraktorerne, at det er 4-cylindrede traktorer. ”Det er lidt spøjst, at 4-cylindrede traktorer er ved at overtage markedet for traktorer med op til 200 hk i alle lande omkring os, mens danskere stadigvæk hænger fast i de 6-cylindrede modeller.” Han er dog ret sikker på, at en besparelse på ca. 70-80.000,- pr. sparet cylinder vil få mange til at overveje deres holdning en ekstra gang.

For printvenlig version klik her